Wednesday, March 2, 2011

ေမြေတာ္ကကၠဴနွင့္ အသြင္ေျပာင္း ပအို၀္း (၂)

 
 ေမြေတာ္ကကၠဴေစတီေတြရဲ႕ အေရွ႕ဘက္မွာ ေရႊ၀က္မင္း႐ုပ္ထုရွိပါသည္၊ ေဒသခံႏွင့္ဘုရားဖူးေတြက ဖေယာင္းတိုင္၊ ပန္း၊ အစားအစာေတြ ပူေဇာ္ေလ့ရွိပါသည္၊ တန္ေဆာင္မုန္း ႏွင့္ တေပါင္းလျပည့္ေန႔ေတြမွာ ေမြေတာ္ကကၠဴဘုရားပြဲက်င္းပၾကပါသည္၊ ခုေတာ့ ဘုရားပြဲခ်ိန္ဆုိရင္ လွည္းေပါင္းမိုးေတြအျပင္ ပစ္ကပ္ကားေတြ၊ ေထာ္လာဂ်ီေတြ၊ ဆုိင္ကယ္ေတြနဲ႔ ျပည့္ၾကပ္ေနပါသည္၊ဘုရား ပတ္လည္ရွိ ေညာင္ပင္ရိပ္ အပင္ႀကီးရိပ္ေတြမွာ စခန္းခ် ရပ္နားၾကပါတယ္။ တစ္ရြာလုံးနီးပါး တစ္အိမ္လုံး လာတဲ့အေလ့ရွိပါသည္၊ အညာဘုရားပြဲလုိပါပဲ ညေနခ်ိန္ေရာက္ရင္ေတာ့ ဖီးလိမ္းျပင္ဆင္ၿပီး ဘုရားပြဲခင္းထဲသုိ႔လာၾကပါသည္၊ အမ်ားအားျဖင့္ ႐ိုးရာ ဝတ္စုံကုိ အမ်ားဆုံးဝတ္ဆင္ေလ့ရွိပါသည္၊ ေယာက်္ားေလးနဲ႔ မိန္းကေလးေတြ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ေတြ႕ဆံုခ်စ္ႀကိဳက္ၾကတဲ့ ပြဲေတာ္လည္း ျဖစ္ပါသည္၊ ရုိးရာကစားပြဲမ်ား၊ ဇာတ္႐ံုမ်ား စတိတ္ရႈိးမ်ားနဲ႔ စည္းကားလွပါသည္၊ ေလာင္းကစားဝုိင္းမ်ားလည္းရွိပါသည္။
အထူးသျဖင့္ ဘုရားပြဲေစ်းသည္ စည္းကားလွပါသည္၊ ပြဲေတာ္လာသူေတြဟာ ေဒသထြက္ကုန္ပစၥည္းေတြကို ယူေဆာင္လာၿပီး ပြဲေတာ္မွာ ေရာင္းၾကဝယ္ၾကပါသည္၊ တူညီတာတစ္ခုကေတာ့ ဘုရားပြဲလာသူအားလုံး ေမြေတာ္ကကၠဴဘုရားကုိ ပန္း ဆီမီး သစ္သီး ဆြမ္း ကပ္လွဴပူေဇာ္ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္၊ ရဟန္း၊ သံဃာေတြက ပရိတ္ပ႒ာန္းရြတ္ဖတ္ျခင္း ေမတၱာပို႔ဆုေတာင္းျခင္းႏွင့္ သီလေပးတရားေဟာျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေပးပါသည္၊ ဘုရားဝင္းထဲမွာ တေပါင္းလျပည့္ေန႔ အာရုဏ္ဆြမ္းကပ္ၾကတာေတာ့ ႀကိတ္ႀကိတ္တုိးပါပဲ၊ ရုိးရာဝတ္စုံ မဲမဲ မဲမဲေတြနဲ႔ အလြန္ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ အခ်ိန္ပါ၊ ၿပီးရင္ဆြမ္းေလာင္းပြဲစပါသည္၊ ဗုံသံဆုိင္းသံေတြနဲ႔ တကယ့္ရုိးရာဓေလ့ပါပဲ။

ေမြေတာ္ကကၠဴေစတီေတြရဲ႕ထူးျခားခ်က္ေတြရွိပါတယ္၊ ေစတီမ်ား၏ ထီးေတာ္မ်ား၊ ေဖါင္းရစ္မ်ား၊ ေစတီတြင္ရွိေသာ ရုပ္ပြားေတာ္ေတြ ႏွင့္ ရုပ္တုမ်ားျဖစ္ပါသည္၊ ပုဂံေခတ္မွသည္ အမရပူရေခတ္ထိ တည္ထားကုိးကြယ္ ျပင္ဆင္ကုိးကြယ္မႈမ်ားေၾကာင့္ လက္ရာကြဲမ်ားကုိေတြ႔ရသည္၊ ေရွးျမန္မာ ပန္းေတာ့၊ပန္းတေမာ့၊ ပန္းပု ပညာေတြကုိထုိေနရာတြင္ ထင္ရွားစြာေတြ႔ရသည္၊ ထုိရုပ္တုမ်ားမွတဆင့္ ေရွးေခတ္ ဝတ္စားဆင္မႈ ႏွင့္ သမုိင္းတုိ႔ကုိျပန္လည္ေလ့လာႏုိင္သည္၊ ေခါင္းေလာင္းစာ ကမၺည္းစာမ်ားက ေဒသရဲ႕သမုိင္း ႏုိင္ငံႏွင့္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးတုိ႔၏သမုိင္းကုိ ျပန္ေျပာျပေနသည္။


ကကၠဴေစတီေတာ္ရဲ႕ ျပင္ပက မြမ္းမံျခယ္သထားမႈေတြဟာရုိးရွင္းပါသည္၊ ကနဦးတည္ခဲ့တဲ့သူေတြဟာ က်က္သေရရွိေရးကိုသာ အထူးအာရုံျပဳၿပီး ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပံုရပါသည္၊ တခ်ဳိ႕ေစတီေတြမွာေတာ့ အေျပာက္အမြမ္းေတြ ဆင္ယင္ထားသည္၊ ရုိးရာကႏုတ္ပန္းေတြနဲ႔ ယွက္ႏြယ္ထားတဲ့ ပံုသ႑ာန္မ်ဳိးရယ္၊ ပင္စည္ရုိးတံေတြ လိမ္ထားတဲ့ ပံုသ႑ာန္ေတြကို ရုိးရာပညာႏွင့္ ေဖာ္က်ဴး ဆင္ယင္ထားပါသည္၊ အျမင့္ဆံုး အႏုပညာလက္ရာေျမာက္မႈေတြကို အႏုစိတ္ဖန္တီးထားတာကို ျမင္ရပါလိမ့္မည္၊ လက္ရာအေျမာက္ဆုံးကေတာ့ အဂၤေတမွ ထြင္းထုထားတဲ့ ရုပ္လံုးရုပ္ႂကြေတြ ျဖစ္ပါသည္၊ ေဆးေရာင္ေတြလည္းခ်ယ္ထားပါသည္၊ နဂါး၊ ဂဠဳန္၊ ျခေသၤ့ ေတြရဲ႕ လက္ရာေတြက တစ္မ်ဳိးထူးျခားပါသည္၊ ဆင္ခံဘုရားႏွင့္ ျမင္းရုပ္ႀကီးေတြလဲရွိသည္၊ တခ်ဳိ႕ ေရွးေဟာင္းရုပ္ပြားေတာ္ေတြကို လိုင္ေခါင္း ထြင္းထားၿပီး အတြင္းမွာ ထည့္သြင္းပူေဇာ္ထားတဲ့ ေနရာေတြရဲ႔ေဘးမွာ ဘုရားရွင္ကို ၿငိမ္သက္စြာ ပူေဇာ္ေနတဲ့ ပံုစံမ်ဳိး တည္ထားပါသည္၊ ကေခ်သည္ ရုပ္တုေတြ သီဆိုတီးမႈတ္ေနတဲ့ ဂီတအႏုပညာသည္ႏွင့္ နတ္သမီးရုပ္တုေတြဟာ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ အႏုပညာႏွင့္ ထုလုပ္ထားတာကို ေတြ႔ရပါသည္။



လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေကာင္းမြန္လာၿပီး ကုန္သြယ္စီးဆင္းမႈဖြံၿဖိဳးလာသျဖင့္ ပအိုပ္းလူငယ္ေလးမ်ားၾကားတြင္ ၿမိဳ႕ယဥ္ေက်းမႈပ်ံႏွံ႔ခဲ့သည္၊ ေခတ္ေပၚပအိုပ္းအဆုိေတာ္မ်ားကုိ ႀကိဳက္ၾကသလုိ အင္းထဲက ေလးျဖဴ၊ အငဲႏွင့္ စုိင္းစုိင္းခမ္းလွဳိင္တုိ႔ကုိလည္း ခုံမင္ႏွစ္သက္ၾကသည္၊ အထူးသျဖင့္ ေတာင္ႀကီး၊ မႏၱေလးႏွင့္ က်ဳိင္းတုံဘက္က အမူအက်င့္မ်ား နီးစပ္သလုိဝင္ေရာက္လာသည္။

ဦးဇင္းက “အရက္ဆုိင္နဲ႔ဓါတ္ဆီဆုိင္ အမ်ားဆုံးၿမိဳ႔ဆုိရင္ မႏၱေလးလုိ႔ေျပာရမွာပဲ၊ ဒီလုိပဲရန္ကုန္မွာ အစည္ဆုံးက အရက္ဆုိင္ေတြ၊ အဲဒီ့အရက္ဆုိင္ယဥ္ေက်းမႈ ရြာထဲကုိေရာက္လာမွာ အစုိးရိမ္ဆုံးပဲ၊ ေတာင္ႀကီးမွာလည္းတူတူပဲ ေနာက္ေဆးျပားေတြသုံးၾကတာ ဒါလဲ အစုိးရိမ္ဆုံးပဲ၊ လူေတြရဲ႕ သီလႏွင့္ စာရိတၱကုိပ်က္ေစတယ္၊ ေနာက္ၿပီးခ်ဲထီတုိ႔ ႏွစ္လုံးတုိ႔ ေမာင္းေလာင္းတာေတြ ရွိေသးတယ္၊ ဒါေတြလည္းမေကာင္းဘူး၊ ေဝးတဲ့ေဒသမွာ ဘိန္းစုိက္ၾကတယ္၊ ဘိန္းစုိက္သူ ဝယ္သူ ပြဲစားေတြၾကားမွာ ျပႆနာေတြျဖစ္ သတ္ၾကေသၾကတယ္၊ အမႈအခင္းေတြျဖစ္ေတာ့ ႀကီးႏုိင္ငယ္ညွင္းမႈေတြရွိလာတယ္၊ သံေဝဂ ရစရာႏွင့္ စိတ္မေကာင္းစရာေတြအမ်ားႀကီးပဲ၊ ကုိယ္ကမလုပ္ေပမဲ့ ဆြယ္ၾကတယ္၊ ပုိက္ဆံလြယ္လြယ္ရေတာ့ ပါသြားတယ္၊” ဦးဇင္းကေျပာရင္း ခဏရပ္လုိက္သည္၊ က်ေနာ္စိတ္ထဲမွာေတာ့ နယ္ေျမေဒသတုိးတက္မႈႏွင့္ ေနာက္ဆက္တြဲပါလာတာေတြက မနည္းပါလားလုိ႔ေတြးမိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။


ဦးဇင္းကဆက္၍ “ဒီေတာ့ ဦးဇင္းတုိ႔က တရားေဟာရတယ္၊ ကုိယ္ယဥ္ေက်းမႈ မပ်က္ေအာင္ မေျပာက္ေအာင္၊ ေကာင္းတာကုိယူ ဆုိးတာကုိထားခဲ့၊ သီလျမဲေအာင္၊ သီလဟာအဓိကပဲ၊ ပုိက္ဆံေနာက္လုိက္သြားရင္ ပုိက္ဆံယဥ္ေက်းမႈပဲျဖစ္သြားမွာ၊ အဲဒီမွာ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့သူေတြကုိေျပာရတယ္ လူရုိေသရွင္ရုိေသေအာင္ေနလုိ႔ ဒါမွထိန္းရသိန္းရလြယ္မွာ၊ အနည္းဆုံးငါးပါးသီလကုိ ျဖစ္ႏုိင္ေအာင္ေစာင့္၊ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့သူ သီလျမဲရင္ လူရုိေသရွင္ရုိေသျဖစ္မယ္၊ ထိန္းရသိမ္းရလြယ္မယ္၊ နယ္ေျမေအးခ်မ္းမယ္၊ ဖြံၿဖိဳးတုိးတက္မႈေတြ ေနာက္ကလုိက္လာမယ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့သူ သီလမျမဲလုိ႔ကေတာ့ သြားၿပီသာမွတ္ လူရုိေသရွင္ရုိေသမျဖစ္ရင္ ဘယ္လုိသြားထိမ္းမလဲ၊ ဓားမုိးၿပီးအုပ္ခ်ဳပ္ေနဦး ေနရာတုိင္းမွာ ဓားမုိးတုိင္းလဲမရဘူး၊ ပရမ္းပတာနဲ႔ပ်က္ၿပီသာမွတ္ေပေတာ့၊ ဒါေၾကာင့္ ဦးဇင္းတုိ႔နယ္ေျမမွာ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့သူေတြကုိ သီလေစာင့္ခုိင္းတယ္၊ ဘုရားမွာ သစၥာဆုိေစတယ္၊ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့သူေတြ အနည္းဆုံး ငါးပါးသီလေစာင့္၊ ဘုရားမွာသစၥာဆုိသင့္တာေပါ့ ဒါမွလည္း လူရုိေသရွင္ရုိေသျဖစ္မယ္။”


“လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိး အဆင့္ျမင့္တာ မျမင့္တာကုိ ကုိယ္က်င့္တရားႏွင့္တုိင္းရတယ္၊ ဘယ္ေလာက္ပဲေခတ္မွီတုိးတက္ေနပါေစ ရုပ္ဝထၳဳေတြေပၚပါေစ ကုိယ္က်င့္တရားမေကာင္းတဲ့လူမ်ဳိး ဘာမွ အထင္ႀကီးစရာမရွိဘူး၊ မႏၱေလးကဆရာေတာ္ တစ္ပါးကေျပာပါတယ္ ဒီလုိဗုဒၶရဲ႕ တရားဓမၼေတြ ေဟာဘုိ႔ဆုိရင္မွာ ခြင့္ျပဳခ်က္ယူရတာတုိ႔ ဘာေဟာမယ္ ဘယ္လုိေဟာမယ္တင္ျပရတယ္ ဒါဆုိရင္ ဒီေခတ္ပ်က္တာပဲ၊ အဲဒီ့ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ေဟာတဲ့တရားေၾကာင့္ တစ္ေယာက္ေယာက္က တရားရသြားႏုိင္တယ္၊ နတ္ေတြကလည္းတရားနာဖုိ႔ေစာင့္ေနၾကတယ္၊ အဲဒါကုိအေၾကာင္းအက်ဳိးမသိပဲ တားျမစ္လုိက္ရင္၊ အဲဒီတားျမစ္လုိက္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ဟာ သံသာရာအဆက္ ဘာအျပစ္ေတြျဖစ္သြားသလဲ စဥ္းစားၾကည့္ေပေတာ့၊” ဦးဇင္း တရားလုိလုိ ဘာလုိလုိေျပာသြားတာကုိ နားေထာင္ရင္း က်ေနာ္ ေလပူတခ်က္မႈတ္ထုတ္လုိက္မိပါသည္။


“ဦးဇင္းတုိ႔ ပအိုပ္းေတြက ျမန္မာျပည္ေနရာအႏ႔ွံရွိတာ၊ ဒီရွမ္းျပည္၊ မႏၱေလးတုိင္း၊ ပဲခူးတုိင္း၊ မြန္ျပည္နယ္၊ ကရင္ျပည္နယ္ ကေန ကယားျပည္နယ္ထိေပါ့၊ ဒီရွမ္းျပည္ဘက္မွ တုိးတက္ေအာင္စလုပ္ႏုိင္ၿပီ၊ ေဝးလံေဒသေတြႏွင့္ အျခားေဒသေတြကုိ တုိးတက္ေအာင္ အျပဳသေဘာနဲ႔ ဆက္လုပ္သြားရမွာပါ၊ ဦးဇင္းတုိ႔မွာစီမံကိန္းေတြရွိပါတယ္၊ ဟုိပုံးလမ္း၊ ဆီဆုိင္လမ္း ေက်ာက္ဆည္ထိသြားမယ္၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးကုိ အဓိကထားလုပ္မယ္၊ ေနာက္ကေဒသဖြ႔ံၿဖိဳးမႈ လုိက္လာမယ္၊ ခုလုိဂ်ပန္ေတြလာကူညီတာကုိ ေက်းဇူးတင္တယ္၊ သူတုိ႔ကုိ ေမတၱာပုိ႔ပါတယ္၊ ရြာထဲမွာတုိက္အိမ္ေတြ တစ္လုံးၿပီးတစ္လုံး၊ ေနာက္ဆုံးေပၚကားေတြ၊ ဆုိင္ကယ္ေတြ ေပါလာတယ္ ေပၚလာတယ္၊ ဦးဇင္းတုိ႔ ဝမ္းသာပါတယ္၊ ဒကာေတြအဆင္ေျပ ခ်မ္းသာလာၾကတာ၊ ဒါေပမဲ့ သမာအာဇီဝျဖစ္ပါေစေပါ့၊” ဦးဇင္းရဲ႕စကားကုိ ဒီမွာတင္ရပ္လုိက္ပါသည္၊ သာမညေတာင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဟာ ပအိုပ္းလူမ်ဳိးျဖစ္ေၾကာင္း က်ေနာ္ခုမွသိရပါသည္။

မ်ားမၾကာမွီ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏွင့္ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြမွာ စုိက္ပ်ဳိးေမြးျမဴေရး ထြက္ကုန္ေတြေစ်းေကာင္းလာပါမည္၊ စုိက္ပ်ဳိးေမြးျမဴေရးလုပ္တဲ့ ပအိုပ္းေတြအတြက္ေရႊေခတ္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္၊ နည္းပညာအကူအညီရရွိမႈ၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ infrastructure တည္ေဆာက္မႈသည္ အဓိကက်ေပသည္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျမတ္ႏႈိး၍ သီလသမာဓိႏွင့္ ေနထုိင္ခ်င္ေသာ ပအိုပ္း တိုင္းရင္းသားေတြဟာ ေဒသဖြံၿဖိဳးမႈကုိ အျပဳသေဘာနဲ႔ လုပ္ေဆာင္လွ်က္ရွိပါသည္။


တစ္ဖက္မွာလည္း ေျပာင္းလည္းလာေသာ အေျခအေနနဲ႔အတူ အသစ္အဆန္းမ်ား ဝင္ေရာက္လာမႈ၊ စီးပြားေရးေလာဘသမားမ်ား ဝင္ေရာက္လာမႈ၊ သီလျမဲသူနဲ႔ မျမဲသူ၊ သမာအာဇီဝႏွင့္ ျဖတ္လမ္းလုိက္လုိသူ စတဲ့ ဝိေရာဓိေတြကုိ ရင္ဆုိင္ရပါလိမ့္မယ္၊ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ပအိုပ္း တိုင္းရင္းသားေတြကေတာ့ အသြင္ေျပာင္းေနပါၿပီ၊ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ယဥ္းေက်းမႈ မေပ်ာက္ပဲ တုိးတက္ႀကီးပြားႏုိင္ၾကပါေစလုိ႔……………………………………။


ၿပီးပါၿပီ။

ပန္းတေမာ့ အေၾကာင္းေျပာျပေသာ ပန္းဆယ္မ်ဳိးေက်ာက္အားေက်းဇူးတင္ပါသည္၊


အႏုပညာလက္ရာမ်ား








































































ကုိးကား
ေမြေတာ္ ကကၠဴဘုရားသမုိင္း
ကကၠဴေစတီစု ေလ့လာေရးမွတ္တမ္း၊ ဦးသိန္းသန္းထြန္း၊ ဦးခြန္ရာမ
ေမြေတာ္ကကၠဴ၊ မုိႏုိေလး
ဆရာေတာ္ႏွင့္ ဦးဇင္းတုိ႔၏ ေျပာျပခ်က္မ်ား၊

18 comments:

ေမဓာ၀ီ said...

ဦးဇင္းေျပာတာကို သိပ္သေဘာက်တယ္ ကိုဆိုဆီေရ ...
အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြကို ငါးပါးသီလျမဲေစဖို႔ သစၥာဆိုခိုင္းတယ္ဆိုတာ တကယ္ကို လုပ္သင့္တဲ့ ကိစၥပါ။ လူတိုင္း သီလျမဲလို႔ကေတာ့ တရား႐ံုးေတြ ဂါတ္ေတြ ေထာင္ေတြမွာ လူကိုရွိမွာမဟုတ္ဘူး။
"လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိး အဆင့္ျမင့္တာ မျမင့္တာကုိ ကုိယ္က်င့္တရားႏွင့္တုိင္းရတယ္၊" ဆိုတာလဲ သိပ္မွန္တာပဲ။ ဒါနဲ႔ တရားေဟာရင္ ခြင့္ျပဳခ်က္ယူေနရၿပီလား ... အေတာ္ခြက်ပါလားေနာ္။
ဗုဒၶဘာသာတိုင္းျပည္ မဟုတ္သလိုပါပဲလား ... ။

မွတ္ခ်က္။ ။ ဓာတ္ပံုေတြ အလြန္ေကာင္းပါ၏။

ကိုေဇာ္ said...

မိရိုးဖလာ တရားပြဲေတြေတာင္မွ အခုေတာ့ ခြင့္ျပဳမိန္႔ ဆိုတာ လိုလာျပီလို႔ ၾကားေနရတာပါပဲ။ ယဥ္ေက်းမႈ ဆိုတာကလည္း စိတ္ထက္ ရုပ္က ပိုျပီး ကူးစက္ လြယ္တယ္ မဟုတ္လား။ ပံုေတြ ၾကည့္ခြင့္ ရတဲ႔ အတြက္ ေက်းဇူးပါ။

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

မေရာက္ဖူးေသးတဲ႕ေဒသနဲ႕အတူ မသိေသးတဲ႕ ဗဟုသုတေလးေတြအတြက္ ေက်းဇူးပါ အကို။ေကာင္းေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစရွင္။

လသာည said...

ပံုေတြအမ်ားၾကီးပဲျမင္ရလို႔ ကိုယ္တိုင္သြားရသလိုပဲ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ေခတ္တစ္ခုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူေနမႈဘ၀တစ္ခုပဲျဖစ္ျဖစ္ လက္ရွိကေန ေနာက္တဆင့္ကို အသြင္ေျပာင္းမယ္ဆိုတိုင္း အဲ့အဆင့္နဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြမျဖစ္ခင္၊ ေနသားမက်ခင္ ေဘးထြက္ ဆိုးက်ိဳးေလးေတာ့ ရွိမွာပဲဆိုတဲ့အသိေလး ရသြားပါတယ္။

ဒီပိုစ္ထဲက ဦးဇင္းလို ပုဂၢိဳလ္ေတြမ်ားမ်ားရွိေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေခတ္ဘယ္လိုေျပာင္းေျပာင္း စိုးရိမ္စရာဆိုးက်ိဳးအဆင့္အထိ ျဖစ္မလာေလာက္ပါဘူးေလလို႔လည္း.ဆက္ေတြးမိတယ္။

flowerpoem said...

ဦးဇင္းေျပာတာ ေလးက ေကာင္းလိုက္တာ တကယ္ကိုျဖစ္သင့္တယ္ေနာ္...လိုက္နာက်င့္သံုးႏိုင္ရင္ အေကာင္းဆံုးပါ..

shwezinu said...

ကိုဆိုဆီ ေရ

ဗဟုသုတေလး ေတြဖတ္သြားပါတယ္ ေက်းဇူး

ခင္မင္စြာျဖင္႔
ေရႊစင္ဦး

Anonymous said...

အသစ္ေျပာင္းေျပာင္း အေဟာင္းမွာပဲေနေန သီလသမာဓိက အဓိကပါပဲ၊
ဓါတ္ပုံေတြေကာင္းပါတယ္၊

ေတာက္ပၾကယ္စင္ said...

လာေရာက္ႀကည္ညဳိသြားပါတယ္ ကိုဆိုဆီေရ၊ ဦးဇင္းလည္း ဟုိပုံးသားျဖစ္လ်က္နဲ႔ ေမြေတာ္ကကၠဴဘုရားကို မဖူးဖူးေသးဘူး၊ ဒီတစ္ေခါက္ျပန္ရင္ေတာ့ ဖူးျဖစ္ေအာင္ ဖူးဦးမွ၊ ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႕ပါေစ

ေစာ(အဝါရောင်မြေ) said...

တခ်ိဳ ့ပုံေတြက ပုဂံေခာတ္ လက္ရာႏွင့္ တူသလို႔ပဲ တခ်ိဳ ့က်ျပန္ေတာ့လဲ အင္းဝ လက္ရာလိုလိုေနာ္
က်ေတာ္ မေရာက္ဘူးေသးဘူး၊ ဓာတ္ပုံေတြတင္ေပးတာ ေက်းဇူး
ေနာက္မွ ၾကိဳးစားသြားရအုံးမယ္။
ဘုရားကေတာ့ ၅ပါးသီလဟာ အေျခခံ လူက်င့္ဝတ္ပါတဲ့ . . .။ ?

အျဖဴေရာင္နတ္သမီး said...

မေရာက္ဖူးေသးဘူး..
ဓာတ္ပံုထဲကေနပဲ ဖူးေမွ်ာ္သြားပါတယ္..
ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် သြားေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ခ်င္ပါေသးတယ္...။

Anonymous said...

ဘုရားဖူး ဓါတ္ပုံေတြၾကည့္သြားပါတယ္၊ အေျပာင္းအလဲဆုိတာကေတာ့ အဆုိးလည္းရွိ အေကာင္းလည္းရွိမွာပဲ၊ Min Min

ေခ်ာ(အစိမ္းေရာင္လြင္ျပင္) said...

ေမြေတာ္ကကၠဴရဲ႕ အႏုလက္ရာေတြကို အေသးစိတ္ ေလ႕လာၾကည္႔ခ်င္တယ္ စိတ္၀င္စားမိတယ္
ခုေခတ္မွာ မေတြ႔ရေတာ႔သေလာက္ ရွားပါးေနတဲ႔ လက္ရာေလးေတြျဖစ္တာေၾကာင္႔ ႏိုင္ငံေတာ္ အဆင္႕အေနနဲ႔ ထိန္းသိမ္းျပဳျပင္မႈ လုပ္သင္႔တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္.. တန္ဖိုးျဖတ္မရတဲ႔ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္မို႕ ႏွေျမာလွပါတယ္..

Anonymous said...

awesome, just pure awesome

ျမစ္က်ဳိးအင္း said...

ေရွးေခတ္လက္ရာေတြကေတာ့ အံ့မခန္းပါပဲ။
တိမ္ျမဳပ္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတဲ့ ေရွးေဟာင္း ေနရာေတြလည္း အမ်ားၾကီး ရိွအံုးမွာပါ။
နိင္ငံရဲ႕ သမိုင္းတခုအေနနဲ႔ ထိန္းသိမ္းၾကရင္ သိပ္ေကာင္းမယ္။ သမိုင္းတန္ဖိုးကို ျပည္သူေတြ သိေအာင္ပါ လုပ္ေဆာင္ရမွာပါပဲ။

ေရွးေခတ္ရွင္ဘုရင္ေတြ သီလမျမဲရင္ ဆန္ေရစပါး ရိကၡာရွားျပီး မိုးေလမမွန္ ျဖစ္တာပဲ
နိင္ငံအေနအထားကို ျပန္ၾကည့္ရင္ အင္း...

ဂ်စ္တူး ( မံုရြာ ) said...

က်န္းမာပါေစမဂၤလာပါခင္ဗ်ာ-
အခုေတာ့က်ေနာ့္မွတ္ခ်က္ေတြေပၚတယ္ဗ်ိဳ ့-
အရင္ရက္ေတြကဘာျဖစ္လို့ပါလိမ့္ဗ်ာ-
ထားပါေလ-
အခုပို့စ္ကေလးေတြကိုပီဒီအက္ဖ္ဖိုင္ကေလးလုပ္ျပီးတင္
ထားေပးရင္ေကာင္းမယ္ေနာ္-

ကုိေအာင္(ပ်ဴႏုိင္ငံ) said...

ငါးပါးသီလကို သူတုိ႕က ပါးစပ္ကပဲ ရြတ္ေန
ေတာ့လည္း အခက္သားလား ကုိစုိးစီေရ။

ေမသိမ့္သိမ့္ေက်ာ္ said...

ဘုရားပြဲေစ်းမွာေရာင္းတဲ့ ဖေယာင္းတိုင္ေတြ ေတြ႔ခဲ့လားရွင့္။ အၾကီးၾကီးေတြေလ။ ငွက္ေပ်ာတံုးေပၚစိုက္ထားတာေတြ။ ခုေကာရွိေသးလား မသိေတာ့ပါဘူး။

ခုျမင္ရတဲ့ ပံုေတြက ျပန္လည္မြမ္းမံထားတာ ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ ကၽြန္မ အရင္တုန္းက ေရာက္တုန္းက မမြမ္းမံ မျပင္ဆင္ရေသးဘူး။ အဲဒီတုန္းက သြားေရာက္တဲ့သူေတြလည္း သိပ္မရွိေသးဘူးေလ။ ခုလို မြမ္းမံလိုက္ေတာ့လည္း ပံုေတြ ပိုလွသြားသလို ၊ ပိုလည္းခိုင္ခန္႔သြားေတာ့ ရည္ရွည္တည္တ့ံသြားႏုိင္တာေပါ့။

An Asian Tour Operator said...

စိတ္၀င္တစား ဖတ္လို႕ေကာင္းေနတုန္း ၿပီးပါၿပီ ျဖစ္သြား ပါေရာလား။ :-)