သုညရဘူးသလား
ဂ်ာနယ္တစ္ခုတြင္ပါလာေသာ ရန္ကုန္တြင္ စာေမးပြဲ၌္ သုညရေအာင္ေျဖသျဖင့္ ေက်ာင္းထုတ္ခံရေသာ ေက်ာင္းသူေလး တစ္ေယာက္အေၾကာင္း က်ေနာ္တုိ႔တစ္ေတြ စကားေျပာျဖစ္ၾကသည္။
မိတ္ေဆြလည္းျဖစ္ ဆရာလည္းျဖစ္ေသာ က်ေနာ္တုိ႔ဆရာပင္ စာေမးပြဲတြင္ သုညရဘူးပါသည္၊ ဆရာကေတာ့ အလယ္တန္း လပတ္စာေမးပြဲ တစ္ခုတြင္ သခ်ၤာဘာသာ၌ သုညရခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္၊ ထုိသခ်ၤာဘာသာ၌ သုညရဘူးေသာဆရာသည္ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသုိလ္တြင္ နည္းျပ ကထိကျဖစ္လာၿပီး ယခုအခ်ိန္မွာလည္း စကၤာပူတြင္ ကထိကအျဖစ္လုပ္ကုိင္ေနသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါသည္။
ေနာက္ထပ္ သုညရဘူးသူ တစ္ေယာက္ရွိပါသည္၊ သူကေတာ့ က်ေနာ္ကုိယ္တုိင္ပဲ ျဖစ္ပါသည္။
ဆရာမ ႏွင့္ က်ေနာ္
မွတ္မွတ္ရရပင္ က်ေနာ္သည္လည္း စာေမးပြဲတြင္ သုညရရွိခဲ့ဘူးသည္၊ ေလးတန္းတုန္းက တစ္ခုေသာ အစမ္းစာေမးပြဲတြင္ ျဖစ္သည္၊ ထုိအခ်ိန္က ေလးတန္းမွာၿမိဳ႕နယ္စစ္စာေမးပြဲျဖစ္သည္၊ အမ်ားသူငွါလုိ သခ်ၤာဘာသာ၌ သုညရရွိခဲ့ျခင္းမဟုတ္ သိပၸံဘာသာတြင္ သုညရရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္၊ မွတ္မွတ္ရရျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ ဆရာႀကီးလုိ႔ေခၚေသာ က်ေနာ္၏ မႈလတန္း ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။
ေလးတန္းတြင္ က်ေနာ္သည္ အနည္းငယ္ဆုိးေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ဟု ဒီအခ်ိန္မွာ သုံးသပ္ၾကည့္လွ်င္ ဆုိႏုိင္ပါသည္၊ ထုိအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ကုိယ့္ကုိကုိယ္ ဆုိးတယ္လုိ႔မထင္ခဲ့မိပါ၊ ကေလးမုိ႔လု႔ိလဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္၊ ေလးတန္းတြင္ အေမက အျပင္က်ဳရွင္ထားသည္၊ သင္ၿပီးေသာစာေတြ ျပန္သင္ရသျဖင့္ အတန္းထဲတြင္ စိတ္ဝင္စားမႈေလွ်ာ့နည္း လာျခင္းလည္းျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။
ထုိအခ်ိန္က က်ေနာ့္တြင္ စိန္ဝင္သန္း ဟုေခၚေသာ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ရွိပါသည္၊ က်ေနာ္တုိ႔တစ္ေတြက သူ႔ကုိစိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္ဟုေခၚပါသည္၊ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္နဲ႔ က်ေနာ္ေပါင္းျဖစ္ရျခင္း အေၾကာင္းက အတန္းပုိင္ဆရာမေၾကာင့္ ျဖစ္သည္၊ ထုိဆရာမသည္ က်ေနာ္ကုိ သုညအမွတ္ေပးေသာ ဆရာမလည္းျဖစ္ပါသည္၊ သုံးတန္းတြင္ အဆင့္ ၁ မွ ၁၀ အထိရလာသူမ်ား ေလးတန္းေရာက္ေသာအခါ ေရွ႕ဆုံးခုံမ်ားတြင္ ထုိင္ၾကရသည္မွာ ေက်ာင္း၏ထုံးစံပင္ျဖစ္သည္၊ ေက်ာင္းဖြင့္ၿပီး တစ္ပတ္ ႏွစ္ပတ္ေလာက္ေနေတာ့ ေနာက္တန္းက ေက်ာင္းသားေလးတစ္ေယာက္ မ်က္စိမႈန္သည္ကုိ အေၾကာင္းျပ၍ သူ႔အေမက ဆရာမကုိ သူသားကုိ ေရွ႕ဆုံးတန္းကုိ ေျပာင္းေပးရန္ လာေျပာပါသည္၊ ဆရာမက ေရွ႕ဆုံးတန္းေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း ေရွ႕ဆုံးတစ္တန္းႏွစ္တန္းေလာက္ကုိ သူေမးေပးပါမည္ဟုေျပာသည္၊ ၿပီးေနာက္ ဆရာမက ေက်ာင္းသားေတြဘက္လွည့္၍ ေနရာေျပာင္းေပးႏုိင္သူရွိမရွိ ေမးပါသည္၊ ဘယ္သူကမွ မေျပာင္းေပးၾကပါ၊ အေမကုိေျပာရဦးမည္ဟု အေျဖမ်ားသာမ်ားပါသည္၊ ဆရာမက အတင္းေျပာင္းေပးလုိက္ျပန္လွ်င္လည္း ဘာျဖစ္လုိ႔ က်မသားကုိ ေနာက္တန္းပုိ႔တာလဲဆုိၿပီး ျပႆနာေတြ ထပ္လာပါဦးမည္၊ က်ေနာ္သည္ ထုိေက်ာင္းသားေလးကုိ ၾကည့္ရတာ တကယ္ မ်က္စိမႈန္ေနသည္ဟုထင္မိသည္၊ မ်က္မွန္ကလည္း အထူႀကီး တတ္ထားရသည္၊ က်ေနာ္ကလည္း ေရွ႕ဆုံးတန္းတြင္ သိပ္မထုိင္ခ်င္၊ အေမကလည္း ဝင္ပါမည္ မထင္ပါ၊ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ဆရာမကုိ က်ေနာ္ေျပာလုိက္သည္ က်ေနာ္ေျပာင္းေပးမယ္ဆရာမ၊ ဒီလုိနဲ႔ က်ေနာ္သည္ ေနာက္ဆုံးတန္းက စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္ ေဘးကုိေရာက္ခဲ့ရသည္။
ထုိအခ်ိန္တုန္းက တရုတ္သုိိင္းကားမ်ား၊ ဂ်ပန္ကရာေတး ရုပ္ရွင္ကားမ်ား ေခတ္စားပါသည္၊ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ဖုိက္ fight မည္ဆုိပါက၊ လက္သီးထုိးမည့္အစား ယား ယိ ဆုိၿပီး ကီသြင္းျခင္းကစပါသည္၊ က်ေနာ္သည္ ဂ်ပန္ဇတ္လုိက္ ဟင္နရီဆန္ဒရားကုိ သေဘာၾကသည္၊ က်ေနာ္နဲ႔စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္တုိ႔သည္ အတြင္းအားၿပိဳင္ဘက္မ်ား ျဖစ္လာၾကသည္။
က်ေနာ္တုိ႔ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးသည္ ေလးတန္းကုိ ျမန္မာစာႏွင့္ သခ်ၤာဘာသာရပ္မ်ားကုိ တစ္ခ်ိန္ႏွစ္ခ်ိန္ ဝင္သင္ေလ့ရွိသည္၊ ဆရာႀကီးသင္သည့္ အခ်ိန္မ်ားတြင္ ဆရာႀကီးကုိ ေၾကာက္ၾက၍ တစ္တန္းလုံး တိတ္ဆိတ္စြာ ဆရာႀကီးသင္တာကုိ နားေထာင္ေလ့ရွိသည္၊ တစ္ေန႔ဆရာႀကီး သခ်ၤာဝင္သင္ေနသည့္ အခ်ိန္တြင္ က်ေနာ္နဲ႔စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္တုိ႔ လက္ခ်င္းအတြင္းအားၿပိဳင္ေနၾကသည္၊ လက္ခ်င္းအတြင္းအားၿပိဳင္ျခင္းဆုိသည္မွာ ခႏၶာကုိယ္အေပၚပုိင္းက ၿငိမ္ေနေသာ္လည္း ထုိင္ခုံေအာက္တြင္ လက္အခ်င္းခ်င္း သုိင္းကားေတြထဲကအတုိင္း တုိက္ခုိက္ေနၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္၊ တစ္ခ်ိန္တြင္ က်ေနာ့္အတြင္းအား မ်ားသြားသလားမသိ၊ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္ကပဲ မထိမ္းႏုိင္သလားေတာ့မသိပါ၊ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္လက္တစ္ဖက္သည္ ခုံေပၚသုိ႔အရွိန္နဲ႔ေရာက္လာကာ ေျဖာင္းဆုိေသာ အသံနဲ႔အတူ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္၏ စာအုပ္မ်ားခဲတံမ်ား ေလထဲလြင့္သြားေလသည္၊ ဘာျဖစ္တာလဲဟူေသာ ဆရာႀကီး၏ အသံနဲ႔အတူ စိတ္ဆုိးေနေသာ ဆရာႀကီး၏ မ်က္ႏွာႀကီးကုိေတြ႔လုိက္ရသည္၊ ဆရာႀကီးကုိ ရင္ဆုိင္ရေတာ့မည္ကုိ က်ေနာ္သိလုိက္ပါၿပီ၊
‘ေမာင္ လုပ္လုိက္တာဆရာႀကီး၊’ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္ ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔ က်ေနာ့္ကုိအျပစ္ပုံေလၿပီ၊
‘ေမာင္ မင္းအေရွ႕ထြက္ခဲ့၊ မင္းဘာလုပ္လုိက္တာလဲ’
“အတြင္းအားၿပိဳင္တာ မ်ားသြားလုိ႔ပါဆရာႀကီး၊”
‘ဟုိဘက္လွည့္ စာသင္ေနခ်ိန္ အတြင္းအားၿပိဳင္ခ်င္တဲ့ေကာင္ေတြ အတြင္းအားနဲ႔ေတြ႔မယ္’
“ျဖန္း”၊ က်ေနာ္ ဆရာႀကီး၏ လက္စြဲေတာ္ ႀကိမ္စာမိသြားခဲ့သည္၊
‘ဟုိေကာင္လာခဲ့’ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္ကုိ ေခၚလုိက္သည္၊ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္၏ မ်က္ႏွာမွာကား ျဖဴဖတ္ျဖဴေရာ္ျဖစ္ေနေပသည္၊ ဆရာႀကီးသည္ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္ကုိ ရုိက္လုိက္ေလသည္၊
“ဖတ္” ဆုိေသာ အသံထြက္ေပၚလာသည္၊
ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားပါ အ့ံအားသင့္သြားသည္၊
စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္ငုိေလသည္ ‘က်ေနာ္နာမွာ ေၾကာက္လုိ႔ပါဆရာႀကီး၊’
စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္တစ္ေယာက္ ပုဆုိးေအာက္တြင္ စာအုပ္ခံလာျခင္းျဖစ္သည္၊
ဆရာႀကီးသည္ မ်က္ႏွာကုိခ်က္ခ်င္းတည္လုိက္ၿပီး အတန္းထဲသုိ႔ လွည့္ကာ
‘ဒါ cheating လုပ္တယ္၊ ခုိးေၾကာင္ခုိးဝွက္လုပ္တယ္လုိ႔ေခၚတယ္၊ မသမာတဲ့သူေတြလုပ္တာ၊ မေကာင္းတဲ့လူေတြလုပ္တာ၊ ဘဝမွာ ဘယ္ေတာ့မွ မေကာင္းစားဘူး၊ ေကာင္းစားလည္းခဏပဲ၊ cheating ဆုိတာ အရမ္းရွက္ဖုိ႔ေကာင္းတဲ့ ကိစၥ၊’
‘ဘယ္သူမွ ဘယ္ေတာ့မွ ဒီလုိမလုပ္နဲ႔၊ ဟုိေကာင္လွည္႔ မင္းကုိႏွစ္ဆအျပစ္ေပးရမယ္၊’
“ျဖန္းျဖန္း”၊ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္တစ္ေယာက္ ေပါင္တြင္တစ္ခ်က္ ေျခသလုံးတြင္တစ္ခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ထိသြားခဲ့သည္၊ ဆရာႀကီးသည္ အေရးႀကီးသည္ ထင္ေသာ စကားလုံးမ်ားကုိ အဂၤလိပ္လုိ ၾကားညွပ္ေျပာေလ့ရွိသည္၊ ဆရာႀကီးသည္ က်ေနာ္ကုိၾကည့္ကာ ဆရာမဘက္လွည့္ၿပီး ေမာင္ဘာလုိ႔ေနာက္တန္းထဲ ေရာက္သြားသလဲ ေမးသံၾကားလုိက္ရသည္၊ ဆရာမျပန္ေျဖတာကုိ က်ေနာ္မၾကားရပါ၊ ဆရာမသည္ က်ေနာ္ကုိ တစ္မ်ုိးႀကီး ၾကည့္ေနသည္ကုိေတာ့ သိလုိက္ရသည္၊ အရုိက္ခံရေသာ္လည္း က်ေနာ္နဲ႔ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္တုိ႔ရဲ႕ အတြင္းအားၿပိဳင္မႈေတာ့ မေလွ်ာ့သြားပါ၊ က်ေနာ္ဘဝတြင္ cheating ဆုိတဲ့စကားလုံးကုိ စသိလုိက္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ႀကိမ္နဲ႔ရုိက္ခံထိၿပီး ေနာက္ပုိင္းတြင္ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္သည္ ေက်ာင္းသားေတြကုိ မင္းဘယ္ေလာက္မုိက္လဲ ႀကိမ္ရုိက္ခံထိဖုူးလား၊ ႀကိမ္ရုိက္ခံထိဖုူးတယ္ကြ ဆုိကာ နည္းနည္းအႏုိင္က်င့္လာသည္၊ က်ေနာ္ကေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆးပင္ အတြင္းအားေလ့က်င့္လွ်က္ရွိသည္၊ က်ေနာ္သည္ ဆရာဆရာမကုိ ပတ္ခၽြဲႏွပ္ခၽြဲလုပ္သူမ်ား၊ အတုိ႔အေထာင္မ်ား၊ အႂကြားသန္သူမ်ားကုိ ၾကည့္မရေပ၊ ငယ္ငယ္ကတည္းက ယေန႔အထိပင္၊ သုံးတန္းတြင္ မုိးေဇာ္ဆုိေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ရွိပါသည္၊ သူ႔အေဖသည္ ပီနန္သုိ႔ေမွာင္ခုိကုန္ကူးသူတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္၊ ပစၥည္းအသစ္အဆန္းမ်ား သူ႔သားအတြက္ ဝယ္လာေပးေလ့ရွိသည္၊ ထုိေက်ာင္းသားေလးကလည္း ထုတ္ထုတ္ႂကြားတတ္သည့္ အက်င့္ရွိသည္၊ တစ္ေန႔တြင္ သူ႔အေဖဝယ္လာေသာ ေပတံကုိႂကြားေနသည္၊ ေပတံေလးမွာ ပလပ္စတစ္အၾကည္နဲ႔ ျပဳလုပ္ထားသည္ အျပာႏုေရာင္ေလးျဖစ္သည္ နည္းနည္းထူသည္၊ ထုိအခ်ိန္၌ ထုိေပတံမ်ဳိး ေက်ာင္းတြင္ သူတစ္ေယာက္သာ ကုိင္သည္၊ ႂကြားေနတာကလည္း သုံးေလးရက္ရွိေနၿပီျဖစ္၍ က်ေနာ္ၾကည့္မရေတာ့၊ မုိးေဇာ္ဆီသြားကာ မင္းေပတံက အေကာင္းစားလား ဘယ္ေလာက္တန္သလဲ ေမးလုိက္သည္၊
မုိးေဇာ္က ၂က်ပ္တန္သည္ဟုေျဖသည္၊ ေျဖတာေျဖရသည္ က်ေနာ္နဲ႔ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္ကုိေတာ့ ေၾကာက္၍ေနၿပီ၊ က်ေနာ္ကျပစမ္း မင္းေပတံ ေကာင္းလား မေကာင္းလားၾကည့္ရေအာင္၊ ေပတံကုိေထာင္ကာ လက္ဝါးေစာင္းနဲ႔ရုိက္ခ်ဳိးလုိက္သည္၊ ေဖ်ာင္းကနဲ အသံနဲ႔အတူ ထုိေပတံလွလွေလးက်ဳိးသြားသည္၊ က်ေနာ့္အတြင္းအား လက္စြမ္းျပလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္၊ ေရာ့ ၄ က်ပ္ မုိးေဇာ္ကုိ ပုိက္ဆံေပးၿပီးထြက္ခဲ့သည္၊ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္တစ္ေယာက္ ေျခာက္လွန္႔စကားေတြေျပာကာက်န္ခဲ့သည္၊ ထုိေခတ္က ေငြ၂က်ပ္၏ တန္ဘုိးသည္ ေတာ္ေတာ္ႀကီးမားပါသည္။
မုိးေဇာ္သည္ သူ႔ေပတံခ်ဳိးခံရသည္ကုိ ဆရာမေတြကုိျပန္မေျပာ၊ သူ႔အိမ္ကုိလည္း မေတာ္တဆက်ဳိးသြားသည့္ ပုံစံေျပာထားသည္၊ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္၏ ေျခာက္လုံးေတြေၾကာင့္ျဖစ္မည္၊ ဒါေပမဲ့ ျပႆနာက ၿပီးမသြားပါ၊ အတုိ႔အေထာင္တစ္ေယာက္ ေပၚလာသည္၊ က်ေနာ္တုိ႔အတန္းထဲက ခ်ဳိခ်ဳိလြင္ ဆုိေသာ ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္၊ ဆရာမကုိ အျမဲကပ္ေနသူလည္းျဖစ္သည္၊ ေပတံ ျပႆနာကို ခ်ဳိခ်ဳိလြင္ ဆရာမကုိ သတင္းသြားေပး၍ ဆရာမသိသြားခဲ့သည္၊ ဆရာမသည္ က်ေနာ္ႏွင့္ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္ကုိ ေခၚကာ ဆူသည္၊ ဝမ္နိမ္ေပးသည္၊ ဒါေပမဲ့ မုိးေဇာ္မိဘေတြကလည္းမတုိင္ မုိးေဇာ္အတန္းပုိင္ဆရာမကလည္း မတုိင္၍ ျပႆနာၿပီးသြားခဲ့သည္၊ ျပႆနာေကာင္ေတြဟုဆုိကာ ဆရာမမ်က္လုံးမ်ား၏ အၾကည့္ဒဏ္ကုိခံခဲ့ရသည္။
က်ေနာ္ေရာ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္ပါ ခ်ဳိခ်ဳိလြင္ကုိ မၾကည္ေတာ့၊ တစ္ေန႔ ေက်ာင္းေလွခါးေအာက္တြင္ ခ်ဳိခ်ဳိလြင္ကုိ တစ္ေယာက္ထဲေတြ႔ရသည္၊ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္က ဟုိမွာ ခ်ဳိခ်ဳိလြင္ဟုေျပာကာ ခ်ဳိခ်ဳိလြင္ေရွ႕ကပိတ္ရပ္လုိက္သည္၊ ခ်ဳိခ်ဳိလြင္က ေျပးဘုိ႔ၾကံပါေသးသည္ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္က ေရွ႕ကလက္နဲ႔ တန္းပိတ္ထားလုိက္သည္၊ ေျပးလုိ႔မရ၊ က်ေနာ္ ခ်ဳိခ်ဳိလြင္နားကပ္သြားသည့္အခါ ခ်ဳိခ်ဳိလြင္တစ္ေယာက္ ေၾကာက္၍တုန္ေနသည္၊ တကယ္ေတာ့ ခ်ဳိခ်ဳိလြင္သည္ မ်က္ႏွာေလးမွာ ခ်စ္စရာေကာင္းသူေလးျဖစ္သည္၊ ေရႊၾကာကာတြန္းထဲက မင္းသမီးနဲ႔တူ၍ ေရႊၾကာမ ဟုေခၚၾကသည္၊ က်ေနာ္က “ေရႊၾကာမ ဆရာမကုိ အတုိင္အေတာထူဦးမွာလား၊” ေလသံမာမာနဲ႔ေမးလုိက္သည္၊ ‘မထူေတာ့ပါဘူး၊’ ျပန္ေျဖ၍ က်ေနာ္ေနာက္ဆုတ္လုိက္သည္၊ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္က မၿပီးေသးေပ ခ်ဳိခ်ဳိလြင္ကုိ ေရႊၾကာမ နင္ေမာင္ကုိခ်စ္တယ္လုိ႔ေျပာ ဒါဆုိေမာင္ခြင့္လြတ္လိမ့္မယ္၊ ခ်ဳိခ်ဳိလြင္ ဘာမွျပန္မေျပာ က်ေနာ္ကုိၾကည့္၍ေနသည္၊
စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္က ‘မေျပာေသးဘူးလား၊ ေျပာမွာလား’ ထပ္ေမးရာ၊ ခ်ဳိခ်ဳိလြင္မွာ ‘ေမာင္ကုိခ်စ္ပါတယ္’ ‘ေမာင္ကုိခ်စ္ပါတယ္’ ေၾကာက္၍ေျပာလုိက္သည္ဟုထင္ပါသည္၊
စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္က ‘နင့္ေမာင္ကုိခ်စ္တယ္ဆုိရင္ နင့္ေဘးနားဘယ္သူမွ မကပ္ေစနဲ႔ ဟုိအတုိ႔အေထာင္ ေအာင္ေဇာ္ေရာပါတယ္ ၾကားလား၊’
‘ၾကားတယ္၊ ၾကားပါတယ္၊’
ဒါဆုိသြားေတာ့၊ ခ်ဳိခ်ဳိလြင္ အေျပးကေလးထြက္သြားေတာ့သည္၊
က်ေနာ္က စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္ကို ဘာလုိ႔အဲဒီလုိလုပ္တာလည္းလုိ႔ေမးရာ ဒါမွ ေတာ္ရုံၾကမယ္ဟုဆုိသည္၊
စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္ ဘာလုိ႔ဒီအၾကံထြက္သလဲ က်ေနာ္လည္းမစဥ္းစားေတာ့ပါ၊ ေနာက္ေန႔ေတြတြင္ ခ်ဳိခ်ဳိလြင္သည္ က်ေနာ္ကုိၾကည့္ေနတတ္သလုိ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ေရာေရာမေနေတာ့ပါ၊ က်ေနာ့္ဘဝတြင္ ပထမဦးဆုံးအႀကိမ္ ခ်စ္ပါတယ္လုိ႔ ေျပာခံရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
သုည ရရွိျခင္း
အေမသည္ က်ေနာ္၏ စာေမးပြဲရလဒ္မ်ားကုိ အျမဲေစာင့္ၾကည့္ေနသူျဖစ္သည္၊ ဒါေပမဲ့အေမသည္ ပထမရရမယ္ အေတာ္ဆုံးျဖစ္ရမယ္ ဆုိေသာအေမမ်ဳိးမဟုတ္ေပ၊ ကုိယ္သားသမီးအေျခအေနကုိ သိခ်င္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္၊ တစ္ေန႔မွာေတာ့ အိမ္ျပန္ေရာက္ေရာက္ခ်င္းပင္ အေမကုိ “ေမေမေရ သား ဒီေန႔သုညရလာတယ္”၊ ပထမေတာ့ အေမသည္နားမလည္သလုိျဖစ္ေနၿပီ ‘ဘယ္လုိျဖစ္ရတာလဲ သားရယ္’ဆုိၿပီး အေမကေမးလာသျဖင့္၊ က်ေနာ္လည္း ဆရာမျပန္ေပးလုိက္ေသာ အေျဖစာရြက္ေတြကုိ အေမကုိျပလုိက္သည္၊ ထုိစာေမးပြဲမွာ ေလးပုဒ္ေမး၍ ေလးပုဒ္ေျဖရေသာ စာေမးပြဲျဖစ္ပါသည္၊ အေမသည္ အေျဖစာရြက္မ်ားကုိၾကည့္ၿပီး ‘ဟင္သားေျဖထားတာပဲ’ ဟုဆုိသည္၊
တကယ္လည္း က်ေနာ္ေလးပုဒ္လုံးေျဖခဲ့ပါသည္၊ ဒါေပမဲ့ ဆရာမက အပုဒ္တုိင္း အပုိဒ္တုိင္းတြင္ မွင္နီေတြျခစ္၍ နားမလည္၊ ဖတ္မရ ဆုိၿပီး သုညေတြေပးထားသည္၊ အေျဖလႊာထိပ္တြင္ေတာ့ ၁၀၀ တြင္ ၀ ဟုေရးထားခဲ့သည္၊ ‘ဆရာမက ဘာလုိ႔ဖတ္မရမွာလည္း အေမေတာင္ဖတ္ရေသးတာပဲ’ မနက္ျဖန္ အေမဆရာမကုိသြားေတြ႔မယ္ဟုဆုိသည္။
ေနာက္ေန႔တြင္ ဆရာမႏွင့္ အေမနဲ႔ဘယ္လုိ ျဖစ္ၾကသလဲေတာ့ က်ေနာ္မသိပါ၊ ေနာက္တစ္ေန႔ညေနတြင္ က်ေနာ္နဲ႔အေမသည္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး၏အိမ္သုိ႔ သြားရပါသည္၊ အိမ္တြင္ဆရာႀကီးသည္ ပက္လက္ကုလားထုိင္ေပၚထုိင္ကာ က်ေနာ္တုိ႔သားအမိကုိေစာင့္ေနသည္၊ က်ေနာ္တို႔ေရာက္လာေသာအခါ ထလာကာ က်ေနာ္ကုိ ကြပ္ပ်စ္ေပၚတြင္ထုိင္ေစသည္၊ ဆရာႀကီးလည္း ကြပ္ပ်စ္ေပၚတြင္ထုိင္သည္၊ အေမကေတာ့ ေဘးက ထုိင္ခုံတစ္လုံးေပၚတြင္ ထုိင္သည္၊ ဆရာႀကီးက က်ေနာ္ကုိ ‘ေမာင္ မင္းေတာ့ ျဖစ္ရမယ္ေလ’ ဆုိသည္၊ ဆရာႀကီးသည္ ေက်ာင္းသားေတြကုိ ေမာင္တတ္ေခၚေလ့ရွိပါသည္၊ ဆရာႀကီး၏ လက္ထဲတြင္ က်ေနာ္အေျဖလႊာရွိပါသည္၊ ဆရာႀကီးက အေမကုိ ‘ေမာင္က ႏွစ္တန္းသုံးတန္းေတြမွာ ဆုရဘူးတယ္ေနာ္၊’ “ဟုတ္ကဲ့ ဆရာႀကီး၊” ‘အဓိကကေတာ့ ေမာင္ လက္ေရးပဲ ဘယ္လုိျဖစ္တာလဲ ၾကည့္ၾကရေအာင္’ ဆုိၿပီး၊ ဆရာႀကီးသည္ က်ေနာ္ကုိ ခဲတံႏွင့္ စာရြက္ေတြထုတ္ေပးသည္။
ဆရာႀကီးသည္ က်ေနာ္ကုိ သိပၸံသင္ခန္းစာတစ္ခုကုိ အလြတ္ဆုိခုိင္းသည္၊ က်ေနာ္ဆုိျပႏုိင္ခဲ့သည္၊ ျမန္မာစာထဲက သင္ခန္းစာတစ္ခုကုိ ဆုိခုိင္းျပန္သည္၊ က်ေနာ္ဆုိႏုိင္ခဲ့သည္၊
ဟုတ္ၿပီဟုဆုိၿပီး၊ ကၽြန္ေတာ္အေၾကာင္း ဆုိၿပီး ဆယ္ေၾကာင္းေလာက္ စာစီစာကုံးေရးခုိင္းျပန္သည္၊ က်ေနာ္ေရးၿပီးျပလုိက္သည္၊ ဟုတ္ၿပီဆုိျပန္သည္ ၿပီးေနာက္၊
‘ကဲ ကၽြန္ေတာ္အေၾကာင္းကုိ အဂၤလိပ္လုိေရး’
က်ေနာ္ အဂၤလိပ္လုိေရးရျပန္သည္၊
‘ဟုတ္ၿပီ ေနာက္ထပ္ ဆရာႀကီးကဗ်ာရြတ္ျပမယ္ ေမာင္လုိက္ေရး’
လကေလးကသာ
ညကေလးကလွ
ၾကယ္ေတြကလည္းက
အေရာင္ေတြကလည္းထ
ေျပးလုိ႔ ခုန္လုိ႔
အေရးထဲ ခ်ဳံသုိ႔
ဖမ္းလုိ႔မမွီဘူးဗ်ဳိ႕
ပုိစုန္းၾကဴး။
ၿပီးၿပီဟုဆုိသည္၊
ဆရာႀကီးသည္ က်ေနာ္ေရးထားသည္မ်ားကုိ ယူၾကည့္ၿပီး၊ က်ေနာ္ကုိ ျပန္ေပးကာ ‘ကဲ မင္းဖတ္ျပ ငါရဲ႕ လက္တန္းကဗ်ာကုိ၊’ က်ေနာ္လည္း ဖတ္ျပလုိက္သည္။
‘ေမာင္ ခုေရးေတာ့ေကာင္းေနတယ္၊ စာေမးပြဲအေျဖထဲမွာ ေရးထားတာေတြက ေတာ္ရုံဖတ္လုိ႔မရဘူး၊’ ‘ဆရာႀကီးေျပာမယ္ ေသခ်ာနားေထာင္၊ concentrate ေသခ်ာစိတ္ဝင္စားစြားလုပ္ပါ၊ serious အေရးတယူထားပါ၊ respect ရုိေသေလးစားပါ၊ အလုပ္ကုိ ေသခ်ာစိတ္ဝင္စားစြာလုပ္၊ စာေမးပြဲကုိ အေရးတယူထား ရုိေသေလးစား၊ အဲဒါဆုိ ေမာင္ျပင္လုိ႔ရၿပီ၊ ဒီလက္ေရးနဲ႔ ဒီလုိဆက္ေျဖလုိ႔ေတာ့ မင္းကုိ စာေမးပြဲေျဖခြင့္မေပးဘူး၊ နားလည္လား ဆရာႀကီးေစာင့္ၾကည့္ေနမယ္’။
ဆရာႀကီးသည္ အေမဘက္လွည့္ကာ ‘ကေလးကုိက်ဴရွင္ေပးသလား’၊ အေမက “ေပးပါတယ္” လုိ႔ေျဖလုိက္သည္၊ ‘အဲဒါခက္တာပဲ ကေလးက အကုန္သိေနေတာ့ အတန္းထဲမွာ စိတ္ဝင္မစားဘူး၊ ေရရွည္မွာ မေကာင္းဘူးေပါ့၊’ ‘ခုန ဆရာႀကီးေျပာတဲ့ဟာသုံးခုကုိ ကေလးကုိေလ့က်င့္ေပး ဒီေမာင္ ေသခ်ာေပါက္ေအာင္တယ္’။
ဆရာႀကီးသည္ စာေပဝါသနာရွင္ တစ္ေယာက္လည္းျဖစ္သည္ မြန္စာေပ ယဥ္ေက်းမႈ အဖြဲ႔ဝင္တစ္ဦးလည္းျဖစ္သည္၊ အေရးႀကီးသည္ထင္သည့္ ေနရာမ်ားတြင္ အဂၤလိပ္စကားလုံးေတြ သုံးေလ့ရွိသည္။
ဘယ္လုိပင္ျဖစ္ေနပါေစ ေလးတန္းေအာင္စာရင္း ထြက္ၿပီးေသာအခါ အေမသည္ က်ေနာ္ကုိေခၚကာ ဆရာမကုိ သြားကန္ေတာ့ခဲ့သည္၊ က်ေနာ္သည္လည္း စိတ္ထဲတြင္မထား ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ရွိသြားလြန္းကာ ဒီေန႔ ဆရာမကုိ သိပ္မမွတ္မိေတာ့ပါ။
ေလးတန္းေအာင္ၿပီးေသာအခါ က်ေနာ္နဲ႔ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္တုိ႔ အထက္တန္းေက်ာင္းေျပာင္းသြားသလုိ၊ ခ်ဳိခ်ဳိလြင္ကလည္း တျခားအထက္တန္းေက်ာင္းသုိ႔ ေရာက္သြားခဲ့သည္၊ ထုိအခ်ိန္က က်ေနာ္တုိ႔ကေလးအရြယ္ဆုိေပမဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမတုိ႔၏ စကားမ်ား၊ အဆုံးအမမ်ားသည္ ဘယ္ေလာက္ထိ ႏုငယ္ေသာ က်ေနာ္တုိ႔ ထဲသုိ႔ ဝင္ေရာက္မႈရွိမရွိ ေသခ်ာမသိႏုိင္ေသာ္လည္း၊
ထုိေန႔ကစၿပီး က်ေနာ္သည္ လက္ေရးကုိ သူမ်ားဖတ္တတ္ေအာင္ ေရးပါေတာ့သည္၊ ဆရာႀကီးေျပာသည့္အတုိင္း အဂၤလိပ္စာကုိ လက္ေရးဆက္မေရးပဲ တစ္လုံးခ်င္းေရးသည္မွာ ယေန႔အထိပင္ျဖစ္ပါသည္။
သူငယ္ခ်င္း စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္တစ္ေယာက္ Cheating ကုိ သေဘာေပါက္သြားလုိ႔လားေတာ့ က်ေနာ္မသိပါ၊ ရွစ္တန္းမေအာင္ေသာအခါ ကုိရင္ဝတ္သြားခဲ့သည္၊ ယေန႔တုိင္ ရဟန္းဘဝျဖင့္ သာသနာ့ဝန္ထမ္းလွ်က္ရွိပါသည္။
ယခုျပန္လည္ စဥ္းစားမိသည္မွာ ဆရာႀကီးႏွင့္ ဆရာမ ဘယ္လုိကြာသလဲ ဆုိတာကုိပင္ျဖစ္သည္၊
ကေလးကုိ သုညေပးေသာ ဆရာမသည္၊ ကေလးကုိ သုည မရေအာင္လုပ္ေပးႏုိင္ရမည္၊ မလုပ္ႏုိင္ရင္ ဆရာမ မလုပ္သင့္ေတာ့ေပ၊
ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ အဓိကတာဝန္က ကေလးေတြကုိ တတ္ေအာင္သင္ေပးဖုိ႔ပဲ မဟုတ္ပါလား။
ယေန႔အခ်ိန္တြင္ ျမန္မာျပည္တြင္
ကေလးကုိ သုညရေအာင္ သင္ေပးေသာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊
ကေလးကုိ သုညရေအာင္ သင္ေပးေသာ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးမ်ား၊
ကေလးကုိ သုညရေအာင္ သင္ေပးေသာ ေက်ာင္းမ်ား၊
ကေလးကုိ သုညရေအာင္ သင္ေပးေသာ ….ဌါနမ်ား
ဘယ္ေလာက္ရွိေနသလဲ က်ေနာ္မသိပါ။
ရမွတ္ သုညရတာထက္ ေအာင္မွတ္ရဖုိ႔ ဂုဏ္ထူးေတြထြက္ဖုိ႔ အမွတ္မ်ားဖုိ႔ Cheating လုပ္ၿပီး အမွတ္ေတြကုိျဖည့္ယူတာက တသက္လုံးအတြက္ ရွက္ဖုိ႔ေကာင္းပါသည္။
Cheating ကုိေျပာခဲ့ေသာ က်ေနာ္၏ ဆရာႀကီးသည္လည္း ကြယ္လြန္သြားခဲ့ၿပီျဖစ္သည္၊
ဆရာႀကီး အသက္ရွင္၍ ရွိေနေသးလွ်င္ ဆရာႀကီး ဆုိခဲ့ေသာ
‘cheating လုပ္တယ္၊ ခုိးေၾကာင္ခုိးဝွက္လုပ္တယ္လုိ႔ေခၚတယ္၊ မသမာတဲ့သူေတြလုပ္တာ၊ မေကာင္းတဲ့လူေတြလုပ္တာ၊ ဘဝမွာ ဘယ္ေတာ့မွ မေကာင္းစားဘူး၊ ေကာင္းစားလည္းခဏပဲ၊
cheating ဆုိတာ အရမ္းရွက္ဖုိ႔ေကာင္းတဲ့ ကိစၥ၊’ ဆုိတာကုိ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ ဆရာႀကီး ဘယ္လုိ အဓိပၸါယ္ျပန္ဖြင့္မလဲ မသိပါ။
End
ဆရာႀကီး ဦးတုိးခင္သုိ႔ အမွတ္တရ။
ဆရာႀကီး၏ ပုိစုန္းၾကဴးလက္တန္း ကဗ်ာကုိ အထင္နဲ႔ ျပန္ေရးလုိက္ပါသည္။
ဂ်ာနယ္
စာေမးပြဲမွာ သုညရေအာင္ ေျဖလို႔ ထုတ္လိုက္တာ http://thevoicemyanmar.com/index.php?option=com_content&view=article&id=564:2011-09-04-10-26-05&catid=3:local&Itemid=34
20 comments:
ကေလးကုိ သုည မရေအာင္လုပ္ေပးႏုိင္ရမည္၊
ဒီစကားေလးတကယ္နွစ္သက္မိပါတယ္။
ကိုယ္ေရာစိတ္ပါက်မ္းမာရႊင္လန္းျပီး
သာယာခ်မ္းေျမ့ပါေစရွင္း
မ္ိုး
အင္း...
သည္ပို ့(စ)ေလးက သိပ္ဖတ္လို ့ေကာင္း
တယ္ဗ်၊ ဖတ္ရင္းနဲ ့ ေမ်ာ.. ေနတယ္။
ပိုၿပီး ေမာ..ရတာက ဗမာၿပည္က သံုည ရခဲ ့
တဲ ့ ခေလး ေက်ာင္းထုပ္ ခံခဲ ့ရတာပါပဲ။
ကြ်န္ေတာ္လည္း ေလးတန္းအရြယ္တံုးက
သံုည ရခဲ ့တာပဲ။ အဲ ့ဒီသခ်ၤာမွာပါပဲ။
ေမးခြန္းေတြပဲ ၿပန္ေရးခဲ ့ရင္ေတာင္ ေရးခ
၂ မွတ္ေလာက္ရမယ္ဆိုတာ မသိခဲ ့လို ့ေလ။
ငယ္တံုးဆိုေတာ ့လည္းအတန္းထက္အေဆာ ့
က အေရးၾကီးေနတာကိုး။
ဘာပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ေက်ာင္းထုပ္ခံရတဲ ့အၿဖစ္အထိ
အက်ဥ္းမတန္သင္ ့ဘူးထင္တယ္၊
ကိုဆိုဆီ ေရ
တကၠသိုလ္ မွာ လည္း အျမင္ကပ္ ပုဒ္မ နဲ႕ သံုည ေပးေသးတယ္ေလ က်ေနာ္ ရခဲ႔တာေပါ႔ လက္ေတြ႕ ခန္းထဲမွာ ေနာက္မွ ေရးအုန္းမယ္
ရမွတ္ သုညရတာထက္ ေအာင္မွတ္ရဖုိ႔ ဂုဏ္ထူးေတြထြက္ဖုိ႔ အမွတ္မ်ားဖုိ႔ Cheating လုပ္ၿပီး အမွတ္ေတြကုိျဖည့္ယူတာက တသက္လုံးအတြက္ ရွက္ဖုိ႔ေကာင္းပါသည္။
ဒါကေတာ့ မုိးခါးေရေသာက္သလုိ ျဖစ္ေနၿပီ
သုညရလို႔ ေက်ာင္းထုတ္တယ္ဆိုတာ ကေလးရဲ႕အနာဂတ္၊ ကေလးရဲ႕စိတ္ကို ရိုက္ခ်ိဳးလိုက္တယ္လို႔ ေတြးမိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ သုညရတာလဲဆိုတဲ့ အေျဖတခုကို ရွာေပးၿပီး လက္တဲြေခၚယူရမယ္။
စိတ္ခ်မ္းေျမ႔ပါေစ။
ခင္မင္လ်က္
သဒၶါ
ကေလးတေယာက္ေတာ္ဖို႕တတ္ဖို႕ဆိုတာ
သင္ေပးတဲ့ဆရာေတြအေပၚမွာလည္း
မူတည္ပါတယ္ေလ...
ေရႊၾကာမေလးက ခ်စ္တယ္လို႕ေျပာလိုက္ေတာ့
ကိုစိုစီ ရင္ေတြဘာေတြတုန္မသြားဘူးလား..
သုညရလို ့ေက်ာင္းထုတ္ခံရတယ္ ဆိုတာကေတာ့ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုလဲ ကိုးတန္းတုန္းက က်ဴရွင္ကမယူ စာကမက်က္နဲ ့သိပံၸတြဲ သုည ရဘူးတယ္။
ဒါနဲ ့စကားမစပ္ အစ္ကိုေရ ေက်ာင္းေျပာင္းသြားျပီး ေနာက္ပိုင္း ခ်ဳိခ်ဳိလြင္နဲ ့ေရာ ထပ္ေတြ ့ေသးလား...
သုညေတာ႔ ရဖူးဘူးဗ်
သခ်ၤာေတာ႔ က်ဘူးတယ္ အဲဂလိုေတာ္တာ
ငယ္တုန္းက ဆရာဆရာမေတြထဲမွာ အမွတ္ရစရာေတြ အမ်ားၾကီးဘဲ။။
ေက်ာင္းသားေတြ စာက်က္မက်က္ တစ္ရြာလံုးပတ္ျပီး လုိက္ၾကည္႔တဲ႔ ဆရာရွိသလို
ေက်ာင္းသားေတြကို ဒူးေထာက္ထိုင္က်သြားေအာင္ အရိုက္ၾကမ္းတဲ႔ ဆရာေတြလည္း ရွိခဲ႔တယ္။
ညီရဲေမးသလို.. ခ်ိဳလြင္နဲ႔ ျပန္ဆံုမဆံု စိတ္ဝင္စားစရာ း)
သုညရလို႔ ေက်ာင္းထုတ္ခံရတာက မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ ကိုဆိုဆီေျပာသလိုပဲ သုညဘာေၾကာင့္ရတာလဲ ဆရာေတြက ေသခ်ာ ဆန္းစစ္ၿပီး သုညမရေအာင္ သင္ေပးရမွာ။ စာေမးပြဲ မေျဖတတ္လို႔ သုညရတာ ေက်ာင္းသားအျပစ္မွ မဟုတ္ဘဲ။
ေျဖတတ္ေအာင္ သင္ေပးဖို႔က ဆရာေတြမွာ တာ၀န္ရွိတာ။
စာလာဖတ္တယ္ ကုိစုိးစီ၊ ဧရာ၀တီဟာ အခ်ိန္တုိင္း ဖမ္းစားေနတယ္ဗ်ာ ...
ကိုဆိုစီေရ...
ကၽြန္မလည္း ၅တန္းတုန္းက လပတ္စာေမးပြဲ သခ်ာၤ သုညရဖူး၏။ အဲ့ဒီတုန္းက တန္းလံုးကၽြတ္ သခ်ာၤက်ၾကတာ။ အတန္းပိုင္ကိုယ္တိုင္က သခ်ာၤဆရာမဆိုေတာ့ မိန္းကေလးေက်ာင္းလည္း ျဖစ္တာမို႔ တစ္တန္းလံုးကို စကပ္ေတြမၿပီး ႀကိမ္နဲ႔သမတာခံခဲ့ရတယ္။ ဒါေတာင္ အဲ့ဒီလက ကၽြန္မက အဆင့္၂ခ်ိတ္ေသးတာ။ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ တန္းလံုးကၽြတ္ ရိုက္ခဲ့တာအစား ဘာလို႔ ဆရာမက တစ္တန္းလံုးက်ရတာလဲဆိုတာကို အေျဖရွာသင့္တယ္လို႔ ျမင္လာရတယ္။
ကိုယ္တိုင္ မိခင္ေနရာေရာက္လာေတာ့ ဘာသာရပ္ဆရာမေတြဆီ က်ဴရွင္တက္တဲ့ ကေလးေတြက ဓမၼဓိ႒ာန္ ေမးခြန္းေတြရေနၿပီး က်ဴရွင္မတက္တဲ့ သားျပည့္က ဓမၼဓိ႒ာန္ေမးခြန္းေတြကို သိထားသေလာက္ ေျဖခဲ့တာ သံတူေၾကာင္းကြဲအေျဖကို မွားတယ္ဆို အမွတ္ေလ်ာ့ခံလိုက္ရတယ္။ “ ေရႊတိဂံုဘုရားတြင္ ေဆာင္းတန္းႀကီးေလးသြယ္ရွိ၏ ” လို႔ ဖတ္စာအုပ္ထဲမွာ ပါတဲ့အတိုင္း ဤ၊သည္မလြဲ ေျဖလိုက္တာကို မွားတယ္ဆိုလို႔ က်ဴရွင္တက္သူေတြဆီက အေျဖမွန္ဘာလဲ ေမးၾကည့္ေတာ့ “ ေရႊတိဂံုဘုရားတြင္ ဇရပ္ႏွင့္ တန္ေဆာင္းေလးသြယ္ရွိ၏ ” မွ မွန္တာတဲ့..။
ဒီကေလးက အတန္းမွာ ပံုမွန္ အဆင့္တစ္ကေနသံုး ၀င္ေနေတာ့ က်ဴရွင္ျပေနတဲ့ ဆရာမေတြက “ ဘယ္က်ဴရွင္တက္ေနသလဲ ” တဲ့။ စိတ္ပ်က္လြန္းလို႔ အျမင္ကပ္လြန္းလို႕ ေက်ာင္းကို တစ္ခါမွကို မလိုက္ဘူး။
ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ကိုေတာ့ အေတာ္စိတ္ကုန္တယ္။ ကၽြန္မတို႔ ေခတ္ကလို ေလးစားၾကည္ညိဳရတဲ့ ေစတနာအျပည့္နဲ႔ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ အရမ္းရွားကုန္ၿပီ။
( လတ္တေလာအျဖစ္နဲ႔ တိုက္ဆိုင္ေနလို႔ ကြန္မန္႔ရွည္သြားတယ္ :)
ေက်ာင္းသားကို သုညမရေအာင္ သုညထက္ပိုမက္ေမာေစတဲ့ စိတ္ဓာတ္မ်ိဳးရွိေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးသင့္တဲ့လူေတြက အဓိကကေတာ့ ဆရာ ဆရာမေတြပါပဲ အစ္ကိုေရ....
ခင္တဲ့(ဖိုးၾကယ္)
ကေလးရဲ့အမွတ္ သုညဆိုတာ မရွိသင့္ဘူးဆိုတာကို ပညာေရး ေကာလိပ္ေတြ ပညာေရးတကၠသိုလ္ေတြမွာ သူတို႔မသင္ၾကားရေသးခင္ အလုပ္ ၀င္မိလို႔/ ဒါမွ မဟုတ္ အဲဒီ စာေတြ ေမ့သြားလို႔ျဖစ္လိမ့္မယ္ ထင္တာပဲ..။
သုည ရဖူးသူ..
သုညရတာ ညံ႕လု႔ိမဟုတ္ဘူး။ ေတာ္လို႔.... သူမ်ားမဖတ္တတ္ေအာင္ေရးလို႔ း)
ခင္တဲ့
ေမသိမ့္
ကိုယ္တိုင္က ဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနတာမို႔ ဒီပုိ႔စ္ကို ရင္နဲ႔ဖတ္သြားပါတယ္...သုညရတဲ့ကေလးတစ္ေယာက္ကို ေက်ာင္းထုတ္ပစ္တာဟာ အင္မတန္မွ ေအာက္တန္းက်တဲ့လုပ္ရပ္လို႔ျမင္ပါတယ္...တကယ္ဆိုရင္ အဲဒီလိုေက်ာင္းသားေတြဟာ ပိုၿပီးဂရုတစိုက္နဲ႔ သင္ၾကားေပးဖို႔လိုအပ္တဲ့ကေလးေတြပါ...တကယ္လို႔ ပညာေရးမွာ လံုး၀သံုးလို႔မရေတာ့ဘူးလို႔ ယူဆလိုက္ရင္ေတာင္ ဒီကေလးကို ေက်ာင္းထုတ္ပစ္လို႔မရပါ...စိတ္ဓာတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ စည္းကမ္းပိုင္းဆိုင္ရာနဲ႔ စာရိတၱပိုင္းဆိုင္ရာမွာ ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပးၿပီး သူ႔ဘ၀အတြက္ အာမခံခ်က္ရႏိုင္ဖို႔ အခက္အခဲကို ရင္ဆိုင္ရဲတဲ့ အေတြးအေခၚမ်ဳိးေတြ ထည့္ေပးႏိုင္ဖို႔ အားထုတ္ရမွာ ဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ တာ၀န္ပါ...ဖတ္ရင္းနဲ႔ စိတ္တိုလာမိပါရဲ႕...အဲဒီသုညေတြရဲ႕ ေရွ႕မွာ ဂဏန္းေတြျဖစ္ေအာင္ ဆရာေတြက အင္တိုက္အားတိုက္ ႀကဳိးစားလာၾကတဲ့ တစ္ေန႔ကို ပညာေရးအတြက္ ႏိုင္သေလာက္ႀကဳိးစားေပးရင္းနဲ႔ ေစာင့္ေနပါေၾကာင္းဗ်ား...
ကိုဆံုဆီေရ
အမွတ္မွာ သံုညမရေပမယ္႕ ဘ၀မွာ သံုညရသြားတဲ႕
ကေလးေတြရွိေနခဲ႔တယ္
အဲေလာက္ၾကီးထိေတာ႕မလုပ္သင္႕ပါဘူး
ျမန္မာျပည္ရဲ႕ပညာေရးစနစ္ကလဲ ခုထိ ခုထိ ခုထိ ..အင္းးးးးးးးးးးးးးးးးးးးး
တစ္ခါမွေတာ႔သုညမရဖူးဘူးေနာ္
ေနာင္ေတာ႔ေျပာတတ္ဘူး
ဘ၀ဆုိတာလဲ စာသင္ေက်ာင္းမွာမွမဟုတ္ဘူး
အျပင္မွာလဲအျမဲသုညျဖစ္ေနတဲ႔လူေတြေတြ႔ဖူးတယ္
မွတ္သားစရာေတြပါပဲ။
ခင္မင္တဲ႔ jasmine
သုညႏွင့္က်ေနာ္ စာစုေလးမွ ဗဟုသုတမ်ားစြာ ရပါတယ္..
က်န္းမာပါေစမဂၤလာပါ တည္ျငိမ္ေအး-
မအားတဲ ့ၾကားကဖတ္မွတ္သြားပါတယ္ဗ်ာ-
တခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့ တည္ျငိမ္ေအး စာေတြပံုနွိပ္အျဖစ္ျမင္
ေယာင္ေနမိပါတယ္။
ေက်ာင္းတုန္းကေတာ့ အဲဒီလိုပဲ ေပတိေပကန္ ၊ ဂ်စ္တိဂ်စ္ကန္ သိပ္လုပ္တတ္တာေပါ႔။ အခုေန ျပန္စဥ္းစားေတာ့ အားေတာ့ နာမိသား။ ဒါေပမဲ့ ဆရာ ၊ ဆရာမေတြက ခ်စ္ေတာ့ ခ်စ္ၾကတာပါ။ သူတို႔လည္း မပ်င္းရဘူးကိုး...
Post a Comment